لینک بیلدینگ چیست؟
نوشته شده توسط : elena golchin

دریافت لینک‌های طبیعی

جذابیت و ارزش محتوای موجود در وب‌سایت شما باعث می‌شود که بدون نیاز به تلاش بسیار، وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک دهند و یا افراد، مطالب شما را در شبکه‌های اجتماعی خود بازنشر کنند. لینک‌های طبیعی از نظر گوگل، بهترین و ارزشمندترین نوع لینک‌ها هستند.

در این روش متداول، شما از وب‌سایت‌هایی که مرتبط با کسب و کار شما هستند، تقاضا می‌کنید که لینک وب‌سایت شما را درون سایت خود قرار دهند. کیفیت بالای محتوای شما تا حد بسیار زیادی در این امر تاثیرگذار است.

لینک‌های Self-Created ، لینک هایی هستند که توسط شما در وب‌سایت دیگران ایجاد می‌شوند. این لینک‌ها می‌توانند بر روی قسمت دیدگاه‌های یک وبلاگ و یا پست‌های فروم‌ها ایجاد شوند. از نظر گوگل این نوع لینک ‌بیلدینگ ارزشمند نیست، چرا که غالباً این نوع ساخت لینک، یکی از روش‌های کلاه سیاه است، به این معنا که نویسنده سعی دارد محتوایی نامرتبط و بی‌ارزش را به عنوان محتوایی مرتبط و ارزشمند به موتور جست و جو معرفی کند. به علاوه، در بسیاری موارد متخصصان سئوی کلاه سیاه، لینک‌های مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. گوگل با معرفی آپدیت پنگوئن در سال 2012 این نوع لینک‌ها را بی‌ارزش می‌شمارد و حتی جرایمی برای آن در نظر گرفته است.

به منظور دریافتن ارزش لینک‌ها باید با معیارهای ساخت و تجزیه و تحلیل لینک آشنا باشید.

قدرت دامنه یا Domain Authority

قدرت دامنه یا Domain Authority، معیاری برای نشان دادن ارزش کل دامنه/سایت است که توسط Moz توسعه یافته است. امتیاز قدرت دامنه بین 0 تا 100 نمایش داده می‌شود. در این راستا فاکتورهای بسیاری از جمله میزان کیفیت محتوا، تعداد و کیفیت لینک‌های خارجی، تعداد بازدید و میانگین مدت زمان استفاده‌ی کاربران از سایت در نظر گرفته می‌شوند.

قدرت صفحات سایت یا Page Authority

برخی مواقع، لازم است لینک سایت شما به یک صفحه‌ی موجود در یک وب‌سایت، مانند یک لیست مرتبط، اضافه شود. پیش از این کار، باید قدرت صفحه‌ی مورد نظر را ارزیابی کنید تا دریابید آیا گرفتن لینک از آن سایت ارزشمند است یا خیر. برای این منظور باید اعتبار صفحه ارزیابی شود. فاکتورهای ارزیابی اعتبار صفحه مشابه اعتبار دامنه است، با این تفاوت که تنها بر روی یک صفحه اعمال می‌شوند. به میزانی که اعتبار صفحه بیش‌تر باشد، برای سئو مفیدتر خواهد بود. می‌توان از ابزار MozBar برای ارزیابی قدرت دامنه و قدرت صفحه استفاده کرد.

متن لینک

متن لینک (Anchor Text)، موضوع صفحه‌ی لینک شده را به گوگل معرفی می‌کند. سعی کنید لینک‌هایی با متن یکسان نسازید و از کلمات کلیدی محتوا به عنوان متن لینک استفاده کنید. بهتر است بدانید به علت بهینه‌سازی بیش از حد لینک‌ها توسط سئوکاران، متن لینک مانند گذشته بر سئو تاثیری ندارد.

تعداد لینک‌ها

شما همواره باید تعداد لینک‌های ساخته شده را بررسی کنید. این موضوع در جهت آگاهی از میزان پیشرفت شما در زمینه‌ی لینک بیلدینگ و همچنین مقایسه کردن وب‌سایت خود با وب‌سایت‌های رقیب اهمیت دارد. با این حال، باید بدانید کیفیت لینک‌ها از کمیت آنها ارزش بیشتری خواهد داشت. برای اندازه‌گیری تعداد و کیفیت لینک‌ها می‌توان از ابزار link Explorer استفاده کرد.
در نظر داشته باشید، تعداد دامنه‌هایی که به سایت ما لینک داده‌اند، از تعداد لینک‌ها برای گوگل ارزشمندتر است. در واقع از دیدگاه گوگل هر سایت یا هر دامنه، یک رأی محسوب می‌شود و غالباً ایجاد چندین لینک در یک دامنه ارزش چندانی نخواهد داشت.

ساخت لینک در صفحات مرتبط با کسب و کار

ساخت لینک‌های با کیفیت در وب‌سایت‌های مرتبط با کسب و کار، نه تنها برای رتبه‌بندی گوگل ارزشمند است، بلکه در افزایش ترافیک وب‌سایت و تعداد مشتریان نقش بسزایی دارد.

بهتر است جهت دسترسی بهتر کاربران، لینک‌هایی که در وب‌سایت‌های دیگر ایجاد می‌کنیم، در بدنه‌ی اصلی و یا در بالای صفحه قرار گیرند. معمولاً افراد کمتر به فوتر صفحات توجه می‌کنند. به علاوه، گوگل می‌تواند موقعیت لینک‌ها را در صفحه شناسایی کند. غالباً لینک‌های خریداری شده در سایدبار قرار می‌گیرند. بنابراین، از نظر گوگل لینک‌هایی که در فوتر و سایدبار قرار دارند، دارای ارزش کمتری هستند. همچنین اگر بیش از 50% از لینک‌ها در سایدبار یا فوتر قرار داشته باشند، نشان می‌دهد در لینک بیلدینگ ضعیف عمل کرده‌اید.

برای آشنایی با روش‌های لینک‌ بیلدینگ می‌توانید مقاله‌ی بعدی را مطالعه کنید

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: